tisdag 17 januari 2012

Om att längta bort..

Det kanske inte är någon vinter i ordets rätta bemärkelse. Men det är mörkt och det är kallt.
Kommer på mig själv med att dagdrömma mer än vanligt.
Istället för de vanliga fantasierna om snygga jeans i bra(!) storlek, miljoner på kontor och ett färdig renoverat hus lockas tankarna till en strand.
Det är varmt, det enda jag hör är vågorna. Tårna som gräver i den varma sanden och känslan av att ständigt vara en aning nyvaken. Kalla fruktiga drinkar och varm hud.
DET längtar jag efter.


2 kommentarer:

  1. DET längtar jag också efter!!!
    Satan i gatan vad jag avskyr detta kalla och blöta klimat.
    Har ni planerat någon resa inför 2012?
    Ha en go dag!
    KRAM Sulan!

    SvaraRadera
  2. Njae.. Det har vi inte. Jag är väldigt sugen på en vårtripp till NY. Men vi får se! =)

    SvaraRadera