lördag 7 januari 2012

Inga tomtar kvar..


Så var jul och nyår över för denna gången.. Varje år tänker jag att "detta året ska jag verkligen jula till allt, precis allt". Jag ska laga knäck i strutar och pyssla överallt, det ska vara glimmande ljus i alla vrår, till och med i trädgården. Och varje år när julen är över så känner jag att jag kunde gjort mer. Jag lagade aldrig den där knäcken.. Jag sydde aldrig den där grejen till kuddarna..
Nu har jag packat ner alla tomtar i sina lådor och knökat in dem på vinden. Lite motvilligt men ändå. Nu har jag dekorerat med januarifint. Vitt och silver för det glimmar det med och så blir man glad när man kommer hem.


Älskar, verkligen ÄLSKAR silverbrickor! Tycker allt ser lite lyxigt och fint bara det får stå på en silverbricka!


.. så jag har dem överallt! =)


Lite sorgligt att fota nerbrunna ljus men jag tänkte inte på att byta och tiden var knapp för jag får alltid för mig att fota precis två minuter innan jag ska vara någonstans, för att det ska bli liiite mer stressigt!

Jag är vansinnigt stolt över att jag lyckats "odla" om mina orkidéer och just nu blommar en av dem något hejdlöst! Orkidieér och tulpaner vill man ha så här års, visst vill man!?


Bara lite jul kvar.. Min Amaryllis har inte velat blomma under hela december (kanske för att jag köpte den aningens försent) men nu ser man att den börjar poppa ut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar