söndag 8 januari 2012

Nostaligtripp..


Har precis "ärvt" (eller vad man nu ska kalla det för) dessa små kryddburkarna från Skirö. De har alltid haft sin plats under alla år på spishyllan och som barn när man satt och dinglade med benen vid kökssoffan och väntade på att maten äntligen skulle bli färdig lurade jag alltid på vad som fanns i dem.. Fantiserade givetvis om att de var fyllda till brädden med sötsaker, det var de förstås aldrig, men ändå. Nu står de hur som helst hemma i mitt kök och varje gång jag ser dem tänker jag på Skirö och får en konstig känsla av förlorad tid i magen. Än så länge står de tomma men jag har stora planer på att fylla dem med peppar, kardemumma, kryddpeppar och ingefära..


När vi gjorde om köket utgick jag ifrån just den här plåtasken. Tycker så mycket om att den är sliten och använd och färgerna bara älskar jag. Det är något med turkos tillsammans med guld. Min vän Anna kallar tapeten vi valde för "Royal" och kanske är det precis det det är, lite kungligt fast med tillstötta kanter, använt och kärt.


Jag och Mikael är sugna på att resa någonstans om inte allt för länge, jag har visserligen varit i Paris men jag fantiserar om att komma tillbaka för att dricka café au Laít, äta croissant och titta på folket, höra språket. Vi får se..

4 kommentarer:

  1. Hej Karin och TACK för i går, det var jätte trevligt!
    Nu har jag kikat in på din blogg och kollat runt lite och den är såå mysig! därför har jag givit dig en Avard:) Kolla dagens inlägg så får du se!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. åhå, vad trevligt! Det ska jag kika på! =)

    SvaraRadera
  3. Hoho!!!
    Din blogg är så fin Karin!
    Min gamla blogg är ju nerlagd, men kunde inte hålla mig i från bloggandet så fixa en ny.
    vildahilla.blogspot.com

    See you!
    KRAM Sulan

    SvaraRadera
  4. Va roligt Sulis! Har saknat din blogg så jag ska genast gå in och kolla!!! Hoppas vi ses snart!! Massor av kramar!!!

    SvaraRadera