torsdag 4 februari 2010

Mina drömmars golv...



Jag har så länge jag kan minnas tyckt om golv. Riktigt golv, trägolv. Känslan av att gå barfota och känna ett levande material under fötterna.. (jag vet att jag låter "Ernstefierad" men jag har varit sån längre än han har varit i rutan- bara så ni vet!)


Det tog bra mycket längre tid än vad jag trodde men det blev ganska bra. Jag har på proffsens inrådan gjort en hemmamix bestående av spån, lim och färg, blandat den till en pasta som man spacklar runt med. Jag har legat på alla fyra (!) under två dagar och jag har kärring-knän att bevisa det med!

Till vissa jobb är det bra att kalla in proffs! Här har vi en kille som kan sina golv! Ludwig gör det jämnt och fint!

1 kommentar:

  1. Hej undrar lite om din spackling av golv vilken typ av färg ,klister mm och mängder ca av allt .Vi håller själv på att fixa en gammal lanthandel på Gotland

    SvaraRadera