torsdag 21 januari 2010

Till våren...

Alltså, När det är kallt ute vill man sitta inne fast kanske ändå ute.. och när det är fint ute vill man ta med sig det in. Jag vill att inne ska vara ute och jag vill ta med mig ute in! Ni förstår såklart vad jag menar!


Med en känsla av Ernst på min axel vill jag alltså pynta inne med saker som kommer från ute!
=)

Jag inser att jag kanske inte får ett riktigt orangeri men kan tänka mig att glasa in verandan ganska mycket så man kan sitta där lååångt in på hösten, om man vill..

Jag har i flera år sagt att "-jag har gröna fingrar". Detta är och var ljug! Ta en titt på mina Orkideér och ni ser vad jag menar.. (eller fråga mormor för trots alla hennes tips så dör de som flugor hos mig..) (varför säger man "dör som flugor", flugor surrar runt i en evighet och retar gallfebern på de flesta, de som hör i alla fall) Nåväl..
Tänker till våren att jag ska lära mig "gröna fingrar" så jag kan plantera tomater, rosor och kanske ett äppelträd.
Vänta och se!
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar